قدم در وادی عشق با نجوایی آسمانی

لقمه ای از آسمان وجودت بردار

 

 

رهنمودهای امام علی (ع ) به من

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جز این نیست که از مال تو ، آن مقدار برای توست که برای آخرتت پیش فرستاده ای ؛ و آن چه را که (اندوخته ای ) و باقی داشته ای ، برای وارث است . ( علی علیه السلام )


ادامه مطلب

شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:امام علی (ع ),

|
 

امروز حول محور هرچه باشی ، فردا همان را به تو می دهند

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان همیشه مشغول کاری است که برایش مهم است و شما هر روز کاری را انجام می دهید که برایتان مهم است . نگاه کن ببین چه کاری برایت مهم است کار دنیایی یا آخرتی ؟ امروز همان را برایت ثبت می کنند و فردای قیامت هم همان را می آورند که امروز برایت مهم بوده ؛ پس ببین روزانه از خواب که بلند می شوی تا غروب دنبال چی هستی و تلاش تو بیشتر برای رسیدن به دنیاست یا آخرت ؟ همان را که امروز خواستی ؛ فردای قیامت با همان محشور می شوی .


ادامه مطلب

دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:فردای قیامت , کار مهم , آخرت, ثبت,

|
 

کسی که در راه خدا حرکت کند ..

بسم الله الرحمن الرحیم

کسی که در راه خدا حرکت کند ؛ خداوند مهربان راه درست را جلویش می گذارد و

به بن بست نمی رسد ؛ چون خدا قدرت تشخیص را به او می دهد .


ادامه مطلب

جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:راه خدا , بن بست , تشخیص ,,

|
 

جهان روح دارد و زنده است

بسم الله الرحمن الرحیم

جهان روحی دارد و کسی که بتواند آن رو ح را درک کند ،می تواند زبان همه چیز را بفهمد.


ادامه مطلب

پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:جهان , روح , ,

|
 

تو نقد را می پسند ی یا نسیه را ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

دنیا نقد است و آخرت نسیه !

اکثریت ما نقد را بهتر می پسندیم تا نسیه را

و برای نقد بهتر کار می کنیم تا برای نسیه !!

 

                                           

 


ادامه مطلب

چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:نسیه و نقد , دنیا , آخرت,,

|
 

همیشه شاکر خدا باش و بدان که پشت پرده خبرهاست !

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال به سه طریق به دعا جواب میده 

میگه آری و آنچه را می خواهی به تو میده

میگه نه و چیز بهتری بهت میده 

میگه صبرکن و بهترین را بهت میده 

اگر روزی حاجتت رو نگرفتی ؛ ناراحت نشو ! چون خدای مهربان اون رو برای بعد ذخیره کرده و الان مصلحتت نیست که بهت بده . یا هم بلایی که دارد به سمت تو می آید را به واسطه ی آن دعا ، از تو دور می کند و تو متوجه نیستی ؛ در عوض شکر ، کفر می گویی .


ادامه مطلب

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:شاکر , کفر , دعا, استجابت دعا, بلا , مصلحت , صبر , حاجت, خداوند مهربان ,,

|
 

بدیهای زبان

بسم الله الرحمن الرحیم

بدیهای زبان :

ما با بیهوده حرف زدن و بیجا حرف زدن در عرصه زبان هویت انسانی مان را از دست می دهیم و لذا حرف نه تنها سودی به ما نمی رساند ؛ بلکه ضرر هم دارد ، مثل غیبت کردن (حجه الاسلام غیاث)

  


ادامه مطلب

دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:زبان , ضرر, غیبت هویت انسانی ,,

|
 

فشار مصیبتها روح تو را لطیف می کند

بسم الله الرحمن الرحیم

کسی که علم دارد ؛ عالم است اما کسی که درک  دارد مدرک است . با علم تو دانا می شوی ؛ اما با درک تو دارا می شوی . کسی که بدنش سوخته و فریاد می زند و می گوید که درد دارم ؛ اندازه ی درد او را تو درک نمی کنی ، فقط علم داری که سوختن ، سوزش و درد دارد ؛ اما دیگر بیشتر از این را نمی توانی درک کنی ؛ اما وقتی بدن تو هم مثل او در آتش سوخت و از درد بیقرار شدی ؛ وجود تو مدرک می شود و آن درد را می چشی .

انسان با هر از دست دادنی وجودش اشتداد و وسعت می گیرد و بزرگ می شود و بینش و دیدگاه او عوض شده و وجودش باز می شود و به درک بالا می رسد و خدا را همه کاره می بیند و خودش را هیچ کاره ، لذا همه ی کارها را به او واگذار می کند ؛ نه فقط زبانی بلکه واقعا در وجودش به این ادراک رسیده که آنچه خدا برایش پیش آورده و می آورد ؛ مشیّت خداست و مصلحت اوست لذا با رضایتمندی آن را می پذیرد و در کار خدا دخالت و اظهار نظر بیجا نمی کند ؛ بلکه در آن صبر می کند و بدنبال این صبرش خداوند به او پاداش میدهد و وجود او را لطیف تر و مدرک تر از قبل می کند و او با این لطافت روح به عالم ملکوت راه پیدا می کند .


ادامه مطلب

یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:ملکوت , درک , مشیت خدا , درد , سوختن , علم , عالم , صبر , مقام صیر , حکمت ,

|
 

شگفتی ها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم

در تفسیر عیّشی از امام صادق (علیه السلام )روایت شده است که در تفسیرآیه ی شریفه ی " وله اسلم من فی السموات و الارض طوعا و کرها و الیه یرجعون " (سوره آل عمران آیه 83)

فرمود : " هرگاه حضرت قائم ما خروج کند ، زمینی نمی مان مگر آنتکه در آن شهادت "لااله الّاالله و انّ محمدا رسول الله " را در آن ندا کنند ."

و نیز از حضرت کاظم(علیه السلام ) روایت شده که فرمود:" آن آیه در حق قائم علیه السلام نازل شده است ، زیرا که او یهود و نصاری و ستاره پرستان و زنادقه و کفار را از مغرب و مشرق زمین بیرون می آورد . پس اسلام را بر آنها عرضه می کند و هر کس با میل و رغبت اسلام آورد او را به نماز و زکات و آنچه مسلمان را به آن امر میکند امر می فرماید ؛ و به دستور خداوند بر او واجب است که هرکس اسلام نیاورد گردنش را بزند تا اینکه در مشرقها و مغربهای زمین کسی نماند مگر اینکه موحّد و یکتاپرست باشد.

 


ادامه مطلب

شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:اسلام , نصاری , زکات , کفار ,ستاره پرستان , موحد , حضرت قائم(عج), ظهور ,,

|
 

با عمل به قران از غذاهای وجودت بهره برداری کن

بسم الله الرحمن الرحیم

قران در وجود تو ریخته شده و غذای روح تو است . با عمل به قران ، وجود تو بارور می شود و رشد می کند . تو در هر لحظه ی زندگیت در هر میدانی ، تکلیفی داری که باید آن را انجام دهی . تو فقط به تکلیفت عمل کن ؛ و دیگر به نتیجه ی آن کار نداشته باش . تو فقط نیت و انگیزه ات را از انجام آن کار الهی کن و چون خدا گفته ، آن را انجام بده ، دیگر نتیجه اش با خدا !  و یقین داشته باش او به بهترین نحوی آن را درست می کند و بهترین مصلحت را در آن قرار می دهد .  مثلا در وقت اذان ، تکلیف تو این است که نماز بخوانی ؛ اما اگر در این حین ، طلبکار آمده و پولش را می خواهد ؛ اینجا دیگر تکلیف تو نماز اول وقت نیست ،اینجا تکلیف تو این است که اول بدهی ات را بپردازی ؛ بعد نماز بخوانی . بله نماز خواندن در وقتش خوب است ؛ اما اینجا پرداخت بدهی ات در اولویت قرار دارد . یا گاهی تو تکلیف داری به جای خواندن نماز شب ؛ بالای سر بچه ی مریضت بنشینی و او را مداوا کنی . پس عمل به قران در میدان های مختلف فرق می کند ؛ مثلا امروز تو تکلیف داری قران را بیاموزی و فردا بعد از آموختن تکلیف داری آن را به دیگران هم بیاموزی و گاهی هم تکلیف تو این است که به جای شرکت در مجلس ختم انعام در خانه بنشینی و از به انحراف رفتن جوانت جلوگیری کنی . پس تو در هر میدانی تکلیف و وظیفه ای داری ؛ خودت باید بسنجی که کدام  در الویت قرار دارد .

  


ادامه مطلب

چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:تکلیف, وظیفه , غذای روح, قران , عمل به قران , مصلحت , نیت , انگیزه ,

|
 

گنجینه و رهنمودها ی امام علی (ع) به من

بسم الله الرحمن الرحیم

دوراندیش کسی است که از آنچه در دست اوست (و از فرصت و امکان موجودش ) بهره گیرد ، و کار امروزش را به فردا نیفکند . (امام علی علیه السلام )


ادامه مطلب

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:امام علی (ع ),

|
 

عیسی بن مریم (ع ) پشت سر امام زمان (عج ) نماز می خواند

بسم الله الرحمن الرحیم

گنجی شافعی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله وسلم ) روایت کرده است که در احوال حضرت مهدی علیه السلام فرمود :" آن حضرت با اصحاب خود مشغول نماز صبح است که حضرت عیسی علیه السلام فرود می آید . پس حضرت بگونه ای برمی گردد تا حضرت عیسی ، پیشوا شود ، پس حضرت عیسی ، دو دست خود را بر کتف حضرت مهدی (عج) می گذارد و می گوید :شما

 مقدم شوید ."   و در کتاب " کمال الدین " از امام باقر علیه السلام روایت است که سیرت اوصیاء پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم ) را می فرمود و چون به آخرین آنها رسید فرمود : " دوازدهم کسی است که عیسی بن مریم در پشت سر او نماز می خواند ." (بر گرفته از کتاب شگفتی ها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان (علیه السلام )

  


ادامه مطلب

جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:حضرت مهدی (عج ) , حضرت عیسی (ع ) , گنجی شافعی , ,

|
 

تا رسیدن به آن محفل عشق ، باید این عشق گذاری ؛ گذری !

بسم الله الرحمن الرحیم

بچه ی شش ماهه ای که هنوز دندان ندارد ؛ در وهله ی اول چون معده ی او نمی تواند گوشت را هضم کند ؛ باید عصاره ی گوشت را به شکل سوپ به او بخورانند ، بعد که معده ی او آماده شد و دندان در آورد ؛ می تواند کباب هم بخورد .

انسان در وهله ی اول که هنوز در وجودش دندان متناسب با غذای انسانی را ندارد و وجودش نمی تواند عشق واقعی را هضم و ادراک کند ؛ در ابتدا خدا یک عشق مجاز ی را در مقابل او قرار می دهد تا با چشیدن این عشق پایین و این خوشی و لذت نازله وجودش آماده شود برای چشیدن آن عشق حقیقی . یعنی با این عشق نازله وجودش آماده می شود و می تواند آن جذبه و عشق بالا را هضم و ادراک کند و به عالم عشق واقعی وارد شود .  


ادامه مطلب

جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب: محفل عشق , عاشقانه , نبرد در عشق , عشق مجازی , عشق حقیقی,,

|
 

گنجینه ی (3) از رهنمودهای علی (ع ) به من

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم دو ( گروه) جوینده اند: طالب و مطلوب ؛پس آن که دنیا طلب کند ، مرگ او را طلب کند تا او را از دنیا برون برد ؛ و آن که آخرت طلب کند ، دنیا او را طلب کند تا (وی) روزی خویش را از آن کامل دریافت کند. ( امام علی علیه السلام )


ادامه مطلب

پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:امام علی (ع ), جوینده , طالب و مطلوب,,

|
 

جوانه رو که از جا نمی کنند ، باید به آن کود بدهند تا بزرگ شود

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی خدای مهربون یک چیزی ازت می گیره مطمئن باش ؛ دوستت داره و میخواد یک چیز بهتری بهت بده . راضی باش به آنچه از تو می گیره و راضی باش به آنچه به تو میده و تشکر رو فراموش نکن . پسر یا دختر بهت میده یا نمیده راضی باش و نق نزن ؛ حکمتش اینه که بده یا نده .  وقتی می بینه خراب کردی و می خوای خودت رو درست کنی ؛ کمکت می کنه . یک جایی فشاری ، مصیبتی بهت وارد می کنه ؛ یک جایی باید داروی تلخ بخوری ؛ نق نزن بخور ! کم کم خوب میشی ؛ ته قلبت می بینی که دلت صاف تر شده و ........می بینی الان روشن تر شدی و حقایق را بهتر می فهمی ؛ دیگه داروی تلخ را نه به اکراه بلکه با رغبت می خوری ؛ کم کم می بینی درختی که پژمرده بود داره جوانه می زنه و بالا میاد .

جوانه رو که از جا نمی کنند ؛ باید بهش کود بدهند تا رشد کنه و بالا بیاد. وقتی اون مهربون می بینه داری جوانه می زنی ؛ می خواد رشدت بده تا بالنده و بزرگ بشی . پس به پایت کود بدبو می ریزه و به مصیبتی جدید تو را مبتلا می کنه ؛ پس دلگیر نشو و مطمئن باش بعدا با محبتی و ..... بشارتی نو ؛ جبرانش می کنه .


ادامه مطلب

سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:جوانه , کود , تلخی مصیبت , فشار, درد , داروی تلخ,

|
 

چه عملی صالح است و چه عملی غیر صالح ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

عملی که تو به انگیزه و نیت خدایی در جای خودش انجام می دهی را عمل صالح گویند .مثلا در جایی که کمبود آب است ؛ تو برای رضای خدا از آبی که در کوزه ات داری ، تشنه ای را سیراب می کنی ؛ این عمل ، صالح است و علاوه بر پاداش اخروی ، روح تو  رشد و تعالی می یابد و تو عروج می کنی  . 

 اما عملی که به انگیزه و نیت غیر خدا انجام می دهی ، صالح نیست . مانند : آنجا که از روی ریا و برای جلب توجه دیگران نماز می خوانی تا از تو تعریف کنند ؛ گرچه صورت عبادی دارد و 

از نظر فقهی هم این نماز صحیح است ، اما چون برای غیر خدا بود ؛ پس در گروه " ویل للمصلّین " محسوب می شوی و این چنین نمازی روح تو را رشد و عروج نمی دهد . 

 


ادامه مطلب

دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:عمل صالح , نماز , عروج , ریا , رضای خدا , آب , تشنه را آب دادن ,,,

|
 

چرا امام زمان (عج ) در بین ما غریب مانده ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

سفره پهن است و غذاها آماده ؛ اما خورنده ندارد

قران ، غذای روح تو است که سفره اش را خدا پهن کرده تا روح تو از آن بخورد و بزرگ و متعالی شود .تمام غذاهای پخته شده ی روح تو و دستور پخت آن در قران آمده .

قران در وجود تو است و تو  فقط با عمل به قران  می توانی از غذاهای وجودت بهره بر داری کنی و 

وجودت را بارور کنی  .امروز قران صامت در بین ما مسلمانان غریب است ؛ برای همین تا امروز امام ناطق در بین ما غریب مانده . وقتی تو به قران عمل نکنی ؛ به درون خودت راه پیدا نمی کنی و وجودت بار نمی یابد و امام جانت را نمی یابی و...   

برای همین تا امروز امام ناطق ( امام زمان علیه السلام ) در بین ما غریب است و ما مقام نورانیت حضرت را نمی شناسیم و به آن پی نبرده ایم و فقط از او یک نام و نام خانوادگی می دانیم و بس .

 

 


ادامه مطلب

دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:سفره ی قران , غذای قرانی , امام زمان (عج ) , راز غریبی امام ,,

|
 

یک کد به نجوا . نجوایی آسمانی و رومانتیک . از حاشیه تا متن عشق دویدن. عشق را از سر بگیر و از خود عبور کن تا به عشق حقیقی برسی . قدم به قدم در عالم عشق

 
 

لینک دوستان

جزع در عشق نهان

ساعت دیواری فانتزی

شماره بدم ؟

منتظران مهدی

هیئت محبین المهدی (عج ) چهارصد دستگاه کرج

جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

من و دوستم خدا

یا ابا الفضل (ع )

خدایی خدا غریبه

به خانه ی خضرای وجود خوش آمدید

حمل و ترخیص لباس از چین به ایران

حمل و ترخیص لنج دبی

جلو پنجره لیفان ایکس 60

 

مطالب قبلی

با جاهل دوستی کن ولی دوست نشو

مشیت الهی 1

آخرین وصیت سیدالشهدا علیه السلام

در محضر آیت اله بهجت قدس سره

صدقه بری امام زمان عج

تب شیطان (8)

افضل اذکار

فضیلت ماه رجب

باز کردن گره های بسته ی زندگی...

ای مشک تو لااقل وفاداری کن

نوشتن یعنی هنر دلِ شنوا

آدمی همان است که می اندیشد

خزانه خیال

جای تو کجاست؟

حضرت زهرا سلام الله عليها در لباس عروسی

زندگی یک آینه است

حلقه های ایمان

معجزه

تب گرم شیطان قسمت 7

شیطان آشنای ناشناخته 6

 

لینک دوستان

هاست لینوکس

مشق عشق

چت روم یار غائب

لقمان حکیم

مهد و پیش دبستانی های قرانی قاینات

لبیک یا حسین (ع)

صبح امید

کلبه درویشی

عشق

جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

یا ابا صالح المهدی (عج) ادرکنی

سائحات

فقط خدا تنهاست

غربت قران و اهل بیت (علیهم السلام )

به خانه ی خضرای وجود خوش آمدید

gps ماشین ردیاب

دیلایت فابریک

جلو پنجره لیفان ایکس 60

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 1396
بازدید کل : 31263
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا
زیارت عاشورا
زیارت عاشورا
زیارت عاشورا