قدم در وادی عشق با نجوایی آسمانی

لقمه ای از آسمان وجودت بردار

 

 

فاطمه ای انسیه حوراء به تو نازد خدا

بسم الله الرحمن الرحیم

نورخدا  نور وجود  سیده عذرا شده

در وجود از صدف دهر مبرّا شده

فاطمه  ای فاطر هستی  زتو عظمی  کجاست؟

چون که  پدر  احمد و کرسی  زتو پیدا شده

عرش زرخسا تو حیران شده

جمله ملائک همه شیدا شده

فاطمه ای انسیه حوراء  به تو نازد خدا

چون که به تو عالم امکان همه معنا شده

روح نبوت به بر فاطمه است

گرچه  به  راز ام وجود  ام ابیها  شده

خلقت صدیقه  ز نور حداست

نور وجودش به سماء خورده  که زهرا شده

او خبر از ما سوی الله  دهد

چون  به  علومش همه  بینا  شده 

راز  حیات  بشــــــــــر  این مــــــــــادر است

زین  سبب  از عرش  به  فرش  آمده

میزبان  من  و مـــــا  شده 

هر نگهش آب حیات  بر من و ما می دهد 

دخت نبی  جان  من و مــــــــاست  که  یکتـــــــا  شده

دست علی  دست نبی   دست خداست   روی زمین

به  عشق  یک  جمال  او، هر دو جهان   بپـــــا شده 

شعر از ایرانمنش

 

 

 

 


ادامه مطلب

پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:,

|
 

نقد انیمیشن پینوکیو با نگاهی جدید و...

بسم الله الرحمن الرحیم

نقد انیمیشن آدمکی چوبین با نگاهی جدید به آدم خاکی امروز و...   

روزی پیرمردی فرهیخته تصمیم گرفت، با دست خود آدمکی چوبین بسازد، لذا چون با اراده و اشتیاق آن را ساخت؛ گرمی وجودش به بدن سرد آدمک منتقل شد و آدمک چوبین و بیجان، جان گرفت و دست و پایش به حرکت درآمد، و خود به تنهایی شروع به راه رفتن نمود. پیرمرد با خوشحالی نام او را پینوکیو گذاشت و به او تذکر داد که اگر این دست و پای چوبین را در راه خیر و سعادت خود و دیگران قرار دهی؛ پاداش تو این است که مانند من صاحب یک بدن واقعی خواهی شد.

 

لذا به این منظور در سر راهت فرشته ای مهربان قرار دادم تا تو را امر و نهی کند و راه را از چاه به تو نشان دهد. پس هر جا او خواست تو را راهنمایی و یار ی کند، به حرفش گوش بده تا به مقصد و هدفت برسی. و چون در خارج از این خانه خواسته ها و جاذبه ها ی انحرافی زیاد است.؛ پس درب خانه را به روی هیچ راهزنی باز نکن و فقط برای کسب علم و معرفت و شناخت این مسیر حرکت کن و اگر روزی از خانه خارج شدی و راه برگشت به خانه را گم کردی به فرشته ی مهربان مراجعه کن و...

آری

  در عالم الست، خدای دانای و مهربان با دست خود آدمی خاکی ساخت؛

"وَ إذ قَالَ رَبّکَ لِلمَلائِکَة إنّی جاعِل فی الأرض خَلیفة " و آنگاه که پروردگارت به فرشتگان فرمود: "من در زمین جانشینی خواهم گماشت" (سوره بقره آیه 30)

...خداوند متعال با اراده و  عشق بدن خاکی آدم را خلق کرد و از روح خود در او دمید و آدم جان گرفت و به حرکت درآمد.  به او فرمود من هر آنچه داشتم؛ به امانت به تو سپردم و تو را حامل تمام اسماء الهی کردم. حال اگر تو این دست و پای خاکی و مادّی را در راه من و برای رسیدن و متخلّق شدن به آن اسماء الهی به کار بیندازی، از بشر و آدم بودن عبور می کنی و به انسانیّت می رسی و دست و پای انسانی پیدا می کنی. برای این منظور تو را در زمینی قرار می دهم که پر از جاذبه ها و .. خطرات و راههای انحرافی است. لذا برای اینکه تو از مسیر درست خارج نشوی، فرشتگان و چهارده نور پاک (ائمه اطهار علیهم السلام ) را در مسیرت می گذارم تا راه  خانه و موطن اصلی خود را گم نکنی. حال اگر تو به دلایلی آدرس و مسیر برگشت به من را گم کردی، باید به این چهارده نور پاک مراجعه کنی و به آنچه آنها می گویند گوش فرا دهی تا راه و مسیر انسان شدن را بیاموزی ... .

 پیرمرد بعد از اینکه آدمک چوبین را ساخت، شرایط علم آموزی را برایش فراهم کرد و برای خریداری کتاب، مقداری پول به او داد و فرشته ای مهربان را در کنارش قرار داد؛ تا در راه مدرسه کسی او را از علم و دانش باز ندارد و منحرف نشود؛ امّا در بیرون از خانه، از یک طرف جاذبه ها و بازی ها و ... و نمایش های خیمه شب بازی او را از علم باز می داشت و از طرفی (روباه مکار و گربه نره ) که همیشه درصدد گمراه کردن او بودند، دائم در گوش او می خواندند که برای زیادی مالش، پولهایش را چال کند و به این ترتیب سرمایه ای که او باید در راه علم وکتاب و ... خرج کند را با زیرکی از او ربودند و او را با رؤیاها و خیالهای واهی در کنار چاله های خالی از سکه رها کردند. پینوکیو بعد از اینکه سرمایه اش را از دست داد، پشیمان شد و خواست این ضررش را جبران کند.

خداوند مهربان بعد از خلقت انسان، تمام سرمایه ی حیات را (بالقوّه ) در وجود انسان ریخت و برای اینکه این داشته ها و سرمایه را که در وجود او بالقوّه گذاشته را به فعلیّت برساند و راه به آسمان وجودش بیابد؛ به فرشتگان فرمان داد برای یاری او سجده کنند. لذا همه ی فرشتگان اطاعت کردند و این سجده به آن معنا است که در زمین برای رسیدن به آسمان وجودش راه را بر او باز کنند و به او کمک کنند؛ امّا در این میان شیطان نافرمانی کرد و اطاعت نکرد.

"وَ إذ قُلنَا لِلمَلائکة إسجُدُوا لأدم َفَسَجَدُوا إلّا إبلیسَ أبی وَ أستکبرَ وَ کانَ مِنَ الکافِرین"

"و آنگاه که به فرشتگان گفتیم: "برای آدم سجده کنید، همه سجده کردند، جز ابلیس که ابا کرد و برتری جست و از کافران گردید"

 این سجده نکردن شیطان به این معناست؛ که در زمین راه بندگی را بر انسان می بندد و راه های انحرافی را بر او باز می کند تا نتواند به آسمان وجودش دست پیدا کند. لذا دائم در این مسیر او را مشغول جاذبه ها و ....لهو و لعب ( نمایش ها و پارتی های خیمه شب بازی آن چنانی) می کند و در گوش او می خواند که سرمایه ی وجودش را در خاک دنیا دفن کند و داشته های انسان را به نام کیف و خوش گذرانی های کاذب با زیرکی از چنگ او در می آورد و انسان جاهل را غرق در رؤیاهای واهی و خیالی در کنار سرمایه های چال شده اش رها می کندو...

 روباه مکار و گربه نره دائم دور پینوکیو می پلکیدند  و مانع می شدند که او راه علم و معرفت و انسان شدن را بیاموزد. شیطان و نفس امّاره هم دائم حول محور قلب انسان می چرخند و مانع می شوند که مبادا انسان با علم و معرفت و اندیشیدن به سرمایه ی وجودش، آگاهی پیدا کند و راه و مسیر انسان شدن را بپیماید. عاقبت پینوکیو بر اثر جهل و غفلت ... در مسیر راه با دوستانی ناباب همراه شد که او را کاملا از راهش دور می کردند و...

چون نفس انسان بیشتر به شهوات و راحتی دنیا تمایل دارد و  روحیه و شاکله ی او

(میل به غرب و رفتن به آن طرف آب است )

وقتی دوستان پینوکیو از شهر و دیاری صحبت کردند، که زرق و برق و جاذبه ها ی دروغین و راحتی و شادی و کیف وهمی از آن لبریز بود، خیلی زود با آنها همراه شد و دیگر در آنجا نه صدای فرشته ی مهربان به گوش او می رسید و نه نصایح پدری مهربان ...   و او صبح تا شب، غرق در بیخبری و خوش گذرانی و بازی و ... و به حیوانیت مشغول بود تا اینکه یک روز صبح که از خواب بیدار شد؛ خود را کاملا به شکل الاغی دراز گوش ملاحظه کرد و ... تازه حقّه و مکر اومانیزم زمان را درک کرد و فهمید امّا افسوس که دیگر کار از کار گذشته بود و او هر چه سعی می کرد این وهمیّات را به دیگران بفهماند ؛که مانند او بازیچه ی دست شیطان نشوند و فریب جاذبه های رنگارنگ  وهمی و خیالی دو روزه ی دنیا را نخورند؛ مؤفق نمی شد و صدایی جز (عرعر ) از او در نمی آمد.

متأسفانه امروز طبق نقشه های شومی که اومانیزم دهر، برای بشر ریخته و (با مأموریتی که از شیطان گرفته که انسانیّت را از بشر بگیرد) تمام سعی خود را به کار برده تا بشر با رو آوردن به ماهیت و جاذبه های بعد بشری و عالم مادّه، در شادی های کاذبانه ( پارتی ها _رقص و پایکوبی در مجالس آن چنانی) چنان غرق شود؛ که به طور کلی انسانیّت از آنان ساقط شود، تا بتواند بشر امروزی را به حمار و الاغ و حیوانات وحشی تبدیل کند و آنان را دسته جمعی به ابلیس زمان بفروشد.

عاقبت پینوکیو به حال تضرّع و زاری در وجود رسید و از آنجا که ندامت و پشیمانی قلبی یعنی برگشت به وجود است، خدا او را به نهر آب روانی انداخت و مدت زیادی در آب غرق بود و آنقدر از آن آب گوارا نوشید تا خون در وجودش جریان پیدا کرد و صاحب گوشت و پوست و استخوان واقعی شد و به شکل یک انسان واقعی از آب خارج شد.

ای انسان! آیا وقت آن نرسیده که با پشت کردن به جاذبه های شوم  بُعد بشری و با عجز و زاری در وجود او را طلب کنی و طبق فرمایش مکرر خداوند مهربان که دائم در قران شیطان را "عدو مبین" معرفی می کند از او دوری کنی و به سوی خدا برگشت کنی تا خدا توبه و برگشت واقعی را در تو ببیند و تو را در بطن آب که علم و معرفت است بیندازد، تا به شکل و شمایل انسانی واقعی و به کمال رسیده از آب ولایت خارج شوی و به حیات طیّبه برسی؛ إن شاءالله. 

 

 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب

دو شنبه 4 اسفند 1393برچسب:,

|
 

یک کد به نجوا . نجوایی آسمانی و رومانتیک . از حاشیه تا متن عشق دویدن. عشق را از سر بگیر و از خود عبور کن تا به عشق حقیقی برسی . قدم به قدم در عالم عشق

 
 

لینک دوستان

جزع در عشق نهان

ساعت دیواری فانتزی

شماره بدم ؟

منتظران مهدی

هیئت محبین المهدی (عج ) چهارصد دستگاه کرج

جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

من و دوستم خدا

یا ابا الفضل (ع )

خدایی خدا غریبه

به خانه ی خضرای وجود خوش آمدید

حمل و ترخیص لباس از چین به ایران

حمل و ترخیص لنج دبی

جلو پنجره لیفان ایکس 60

ارتباط تصویری و دوست یابی

سفارش آنلاین قلیون

 

مطالب قبلی

با جاهل دوستی کن ولی دوست نشو

مشیت الهی 1

آخرین وصیت سیدالشهدا علیه السلام

در محضر آیت اله بهجت قدس سره

صدقه بری امام زمان عج

تب شیطان (8)

افضل اذکار

فضیلت ماه رجب

باز کردن گره های بسته ی زندگی...

ای مشک تو لااقل وفاداری کن

نوشتن یعنی هنر دلِ شنوا

آدمی همان است که می اندیشد

خزانه خیال

جای تو کجاست؟

حضرت زهرا سلام الله عليها در لباس عروسی

زندگی یک آینه است

حلقه های ایمان

معجزه

تب گرم شیطان قسمت 7

شیطان آشنای ناشناخته 6

 

لینک دوستان

هاست لینوکس

مشق عشق

چت روم یار غائب

لقمان حکیم

مهد و پیش دبستانی های قرانی قاینات

لبیک یا حسین (ع)

صبح امید

کلبه درویشی

عشق

جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

یا ابا صالح المهدی (عج) ادرکنی

سائحات

فقط خدا تنهاست

غربت قران و اهل بیت (علیهم السلام )

به خانه ی خضرای وجود خوش آمدید

gps ماشین ردیاب

دیلایت فابریک

ازدواج موقت

جلو پنجره لیفان ایکس 60

درگاه پرداخت

 

امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 29877
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

روزشمار محرم عاشورا
زیارت عاشورا
زیارت عاشورا
زیارت عاشورا